Posts Tagged ‘tips pelaburan hartanah’


Korang yang masih blur dan tak tahu apa-apa pasal hartanah tapi berminat nak belajar sangat-sangat digalakkan untuk menghadiri seminar sarjana hartanah ni. Sebab ape? sebab memang terbukti dengan ilmu dan pengalaman daripada speaker-speaker hartanah yang hebat yang telah berkongsi kepakaran dorang semasa aku menghadiri seminar sarjana hartanah yang pertama.

Antara speaker yang hebat ialah Tuan Saufi Karim dan Tuan Faizul Ridhuan yang telah membuktikan bahawa pekerja 9 pagi – 5 petang yang makan gaji hanya mempunyai simpanan tetap RM2000 boleh melabur dalam hartanah dan sekaligus menjadi sumber pendapatan melebihi gajinya. Mula-mula aku sendiri meragui logik ke nak beli hartanah dengan wang sebanyak tu je? Dah la gaji bulanan takat cukup makan hari-hari je.

Aku memang pikir ade dekat 10 kali gak la sebelum daftar seminar tu. Maklum lah, kalau tengok harga memang korang rasa mahal kan? Tapi bila pikir secara ‘contradict’ (chewah..haha), nilai hartanah adalah berganda jumlahnya berbanding harga seminar yang ditawarkan. Teringat pesan otai-otai hartanah

Pelaburan yang paling bernilai adalah pelaburan ilmu.

Kat situ aku beranikan diri daftar dan hadir seminar sarjana hartanah WTF 7 Hari bersama Faizul Ridzuan. Dari sini aku kenali dengan lebih dekat dan yang paling aku terpikat adalah suasana dan pemikiran orang yang cenderung kepada ilmu hartanah ni memang hebat-hebat belaka. Memang dorong aku untuk mula belajar dan dapatkan matlamat yang aku nak capai.

Alhamdulillah. Sekarang memang da berani nak beli rumah. Bukan berani macam kaki langgar tu. Berani sebab ade sedikit sebanyak ilmu yang dipelajari yang boleh dipraktikkan. Sape-sape pon boleh belajar bidang ni. Korang nanti mesti nak beli rumah kan. Jangan sampai terpinga-pinga nak beli rumah lak. Aku da bagi can seminar yang dah terbukti berkesan ni.

Lagi 1, seminar sarjana hartanah ni tengah offer biasiswa kepada student yang tak mampu nak bayar dan student yang cemerlang untuk program kali ni. Tawarannya berupa fi (yuran) untuk seminar adalah FREE. Nak aku ulang ke..FREE beb. Tunggu korang je yang nak ke tak. Peluang dah ada. Boleh klik kat banner di bawah untuk tahu lebih lanjut. Let’s give it a try ok!

P/s: Aku dengar-dengar ade lagi otai hartanah yang dijemput secara eksklusif hadir untuk memeriahkan majlis. Macam-macam strategi yang digunakan dan medium pelaburan pula berbeza dari yang lain. Cekidaut!