Agak-agak korang la, kenapa tajuk macam kat atas tu keluar? Angan-angan je kan? Ya. Memang angan-angan. Kalau tak berangan awal-awal memang takkan berubah sampai bila-bila. Lagipun tak rugi aku kongsi kat sini kerana ape yang aku bagitau ni boleh digunakan oleh sape-sape yang berminat cari sumber pendapatan lebih.

Ape yang aku cari-cari dan korek daripada guru-guru yang berpengalaman, boleh aku simpulkan ape sumber pendapatan yang aku boleh jana untuk mendapat lebihan pendapatan selain daripada makan gaji. So, kebanyakan adalah daripada sumber pelaburan lah.

1) Pelaburan Hartanah.
2) Pelaburan Emas dan Perak.
3) Pelaburan Saham.
4) Perniagaan perkhidmatan berkaitan hartanah @ Sublet.
5) Pendapatan daripada Blog.

Nak cerita panjang aku pon belum ada banyak pengalaman untuk satu-satu sumber yang ditulis tu tapi insyaAllah bila ada je pengalaman pahit atau manis aku akan kongsi dengan korang semua. No hal lah! Peringatan, pastikan pelaburan yang korang ceburi diyakini halal dan bersih. Kalau tak, jangan gatal nak cuba. Bende tu boleh jadi darah daging sendiri dan membawa kemurkaan Allah S.W.T. Nauzubillah. Walaubagaimanapun, saham akhirat jangan sesekali dilupakan. Yakin pada Yang Esa dan mohon doa serta teruskan ikhtiar untuk jana pendapatan yang korang idamkan.


Leave a Reply

