In sha Allah, ape yang aku kongsi dalam blog ni akan membantu menyedarkan pembaca-pembaca sekalian betapa pentingnya memiliki aset. Jangan nak harap makan gaji je. Selagi kita ade tenaga dan akal yang waras usaha dan doa untuk miliki aset. Rata-rata yang aku dengar kalau aku sembang hartanah (maaf yang terasa), “cukupla apa yang ada” dan “nak buat ape harta banyak-banyak?”. Bukan yang burukkan sesiapa tapi dalam Islam tak salah berharta. Cari harta untuk kesenangan hidup kat dunia sementara ni. Kalau harta banyak takut salah guna ke ape ke wasiatkan je pada anak-anak yatim. Susah ke? Tak kan. Saya cuma nak orang Islam khususnya sedar berharta tidak menjadi satu kesalahan. OK lah cukup untuk mukaddimah.

Nak sambung pasal cerita pasal hartanah, hari aku balik dari kampung tu (Selasa, 5 November 2013) aku saje mesej agen tu tanya dia free tak sebab nak tunggu rabu macam lambat la pulak. (gelisah betol tak sabar nak tengok unit). ALhamdulillah agen cakap dia free so set appointment nak jumpe pukul 1 petang la. Aku sampai Kuala Lumpur dalam pukul 12 tengah hari dan cepat-cepat pegi ke kawasan aparment tu.

Bila tengok unit memang agak elok lagi cuma agak kotor sebab penyewa dah lame takde(Unit tu kosong dah 6 bulan kalau tak silap). Api(elektrik) dan air pulak da lame potong so tak boleh nak cuba suis kipas elok ke tak. Risau jugak nanti banyak nak kena repair. So bila tengok sekeliling aku dah yakin habis baru deal dengan agen pasal bayar booking. So keesokkan pagi aku terus setelkan cek pasal agen nak jumpa malam tu nak collect.

 

20131107-124720.jpg
P/s: Saje je cover jumlah kat cek tu bajet banyak hakhakhak.

Leave a Reply

