2 3 hari lepas sempat aku meluangkan masa untuk tengok perabot yang aku rasa sesuai untuk bakal rumah yang bakal aku miliki (In sha Allah). Biase lah, pape hal yang di depan kena fikir hari ni kan. Tujuan aku usha awal-awal adalah untuk kira bajet berapa yang aku perlukan untuk buat rumah fully furnished.

Kali ni aku fokus pasal perabot je dulu. Mungkin lain masa aku akan cari perkakasan elektrik pulak. Kasi bakal penyewa senyum lebar tengok ruang dalam rumah. Tapi ni cuma andaian dan perkiraan aku je. Harap berbaloi lah kan.

Antara perabot yang aku aim ialah set sofa beserta meja, kabinet TV, kabinet dapur, katil single siap dengan tilam dan almari baju.

kitchen cabinet

sofa2

sofa1

Double decker bed

Bajet semua yang aku nak tu dalam RM1000. Berbaloi tak? Bagi aku berbaloi la, tak tau la korang kan. In sha Allah kalau berjalan lancar lewat bulan depan atau awal tahun depan aku order.(Hahaha awal siot standby furniture!)


Leave a comment